Vi producerer podcasts for jer fra A til Z

Når vi håndterer produktionen af jeres nye podcast, så hjælper vi i alle faser af processen.

Når vi producerer podcasts, så hjælper vi jer hele vejen. Lige fra den gode idé til i sidste ende at få lyttere til podcasten i distributionsfasen.

På den måde er I sikre på, at jeres investering bliver fulgt bedst muligt til dørs, så I opnår den ønskede effekt med jeres nye kommunikationsmiddel.

Læs også: 10 gode grunde til at bruge podcasts i jeres kommunikation

Vores arbejdsgang – vejen til lytterne

Det rigtige koncept

Vi udvikler det helt rigtige koncept i samarbejde med jer. Det er vigtigt med et skarpt koncept, hvis podcasten skal ramme jeres målgruppe og i sidste ende måske løse den kommunikationsudfordring, som I står med. Et koncept kan bevæge sig i mange retninger – lige fra podcastserien med korte ekspertinterviews til paneldebatter til reportagepodcasten fra jeres konference – uanset format, så er det vigtigste dog at have øje for lige netop jeres målgruppe.

Forberedelsen – interviews og manus

Efter fastlæggelse af konceptet, så går vi i gang med de indledende øvelser. Vi laver for-interviews med gæsterne, for selv at blive klogere på emnet, klæde gæsterne godt på inden optagelse og sørge for at fastlægge de endelige vinkler. Det gør det efterfølgende lettere at skrive et præcist og skarpt manuskript, som skal bruges som rettesnor under optagelserne.

Optagelsen

Vi indtager oftest værtsrollen, hvor vi sørger for, at interviews og vinkling bliver skarpe og følger det aftalte koncept. Vi medbringer alt nødvendigt udstyr med vores mobile lydstudie. Det eneste, som I skal stille til rådighed er et mødelokale og de relevante gæster, som skal medvirke i podcasten.

Redigeringen

Vi redigerer podcasten, så den står knivskarpt. Al unødvendig snak klippes ud, så podcasten rent fortællemæssigt bevæger sig fremad i et godt tempo. Samtidig klipper vi musik, speaks og anden lyd såsom reportageelementer ind, så podcasten bliver interessant at lytte til.

Samtidig sørger vi for god lydkvalitet. Lyden bliver finjusteret og host, dybe vejrtrækninger og kludren i ordene bliver klippet ud, så talen fra gæster og vært bliver ren.

 

Distributionen

Når podcasten har været til gennemgang hos jer, så skal vi i gang med en af de vigtigste faser: distributionen. Vi sørger for, at podcasten rammer målgruppen mest optimalt.

Først og fremmest får vi den uploadet hos en podcasthost. Uden host ingen rss-feed. Rss-feedets funktion er at sprede jeres nye podcast til iTunes og andre podcast-apps, så folk kan finde podcasten.

Herefter vejleder vi jer omkring den mest optimale måde at nå lytterne på via jeres online kanaler. Og i sidste ende tilbyder vi en PR-indsats, hvis jeres podcast har potentiale til at ramme et større publikum udenfor jeres målgruppe.

Der er mange måder at bruge podcasts på:
  • Gynækologen Henrik Vittrup har lavet en podcast for sine patienter, der efter en henvisning fra egen læge kan høre gynækologens beroligende stemme give patienten relevant viden om den forekommende konsultation.
  • Altanfirmaet Altan.dk og marketing-firmaet Novicell fortæller i podcasts om deres CSR-projekter i hhv. Nicaragua og Zambia, hvor firmaerne sponsorerer lokalt iværksætteri og skolegang.
  • Lærernes A-kasse vil tættere på medlemmerne og har lavet en podcastserie, hvor et panel – med det populære radioprogram Mads & Monopolet som inspiration – debatterer dilemmaer relateret til lærerfaget.

Hvad kan din virksomhed bruge podcasting til? Hvilken historie vil I fortælle?

Interesseret i at høre mere?

Kontakt os for en uforpligtende snak om dine muligheder for at styrke kommunikationen til dine kunder.

Tlf. 6020 7080
kontakt@kontekstoglyd.dk