Videre til indhold
  • Produktion
  • Podcasts
  • Viden
  • Om os
  • Produktion
  • Podcasts
  • Viden
  • Om os
Inspirationsmøde
Følg podcasten
Besøg hjemmeside
Apple Podcast
Spotify

Social- og Boligstyrelsen

Forebyggelse af voldsomme episoder på botilbud og boformer for hjemløse 5:7

  • Social- og Boligstyrelsen

Sæson 7,

episode 5

6. marts 2024

Det er afgørende at både tilbud, beboer og medarbejdere på botilbud og boformer for hjemløse lærer af de voldsomme episoder, der opstår, for bedre at kunne forebygge nye episoder.

Mange tilbud er rigtig gode til at håndtere og registrere voldsomme episoder. Men det kan være en udfordring i en travl hverdag at stoppe op og lære af det der gik skidt eller det der gik godt, derfor er det vigtigt at der er faste procedure for refleksion, analyse og læring efter en voldsom episode.

Læs mere: sbst.dk/projekter-og-initiati…rk-trivsel-og-tryghed

sbst.dk/udgivelser/2017/la2-2…-trivsel-paa-botilbud

Medvirkende

Anne-Mette Haubro Hestkjær, fuldmægtig hos Social og Boligstyrelsen
Bettina Juhl Nielsen, virksomhedsleder hos døgntilbuddet CFD Nyborg

Vært

Mads Christian Heede, journalist i Kontekst & Lyd

Nyeste podcastepisoder

6. marts 2024 |
Forebyggelse af voldsomme episoder på botilbud og boformer for hjemløse |
Social- og Boligstyrelsen

Forebyggelse af voldsomme episoder på botilbud og boformer for hjemløse 1:7

Borgerinddragelse og selvbestemmelse er centralt, nÃ¥r voldsomme episoder skal forebygges pÃ¥ botilbud og boformer for hjemløse, fordi den samlede oplevelse af at have indflydelse pÃ¥ sit eget liv, og af at fÃ...

6. marts 2024 |
Forebyggelse af voldsomme episoder på botilbud og boformer for hjemløse |
Social- og Boligstyrelsen

Forebyggelse af voldsomme episoder på botilbud og boformer for hjemløse 2:7

Medarbejdernes trivsel er en forudsætning for borgernes trivsel på botilbud og boformer for hjemløse. Medarbejdere der trives, kan bedre støtte borgerne i at trives.

6. marts 2024 |
Forebyggelse af voldsomme episoder på botilbud og boformer for hjemløse |
Social- og Boligstyrelsen

Forebyggelse af voldsomme episoder på botilbud og boformer for hjemløse 3:7

Velimplementerede procedurer og politikker er en hjørnesten i det voldsforebyggende arbejde på botilbud og boformer for hjemløse. For hvordan en konflikt udvikler sig på et botilbud kan nemlig afhænge af o...

6. marts 2024 |
Forebyggelse af voldsomme episoder på botilbud og boformer for hjemløse |
Social- og Boligstyrelsen

Forebyggelse af voldsomme episoder på botilbud og boformer for hjemløse 4:7

Voldsomme episoder på botilbud og boformer for hjemløse kan bedst forklares, forstås og forebygges ved at se konteksten og i sammenhængen med de begivenheder, der er gået forud for selve handlingen.

Kontekst & lyd ApS
Lydens Hus
Gammel Kongevej 11, 4
1610 København V

CVR: 38203649

Klar på kaffe?

Ring til os
  • 60 20 70 80
Skriv til os
  • kontakt@kontekstoglyd.dk
  • Produktion
  • Podcast
  • Viden
  • Om os
  • Start dialog
Linkedin-in
  • Kontekst & lyd ApS
  • Lydens Hus
  • Gammel Kongevej 11, 3
  • 1610 København V
  • CVR: 38203649

Klar på kaffe?

  • Ring til os
  • 60 20 70 80
  • Skriv til os
  • kontakt@kontekstoglyd.dk
  • Produktion
  • Podcast
  • Viden
  • Om os
  • Start dialog
  • Nyhedsbrev
Linkedin-in
Administrer samtykke til cookies
Vi bruger cookies til at optimere vores websted og vores service.
Funktionsdygtig Altid aktiv
Den tekniske lagring eller adgang er strengt nødvendig med det legitime formål at muliggøre brugen af en specifik tjeneste, som abonnenten eller brugeren udtrykkeligt har anmodet om, eller udelukkende med det formål at overføre en kommunikation via et elektronisk kommunikationsnet.
Præferencer
Den tekniske lagring eller adgang er nødvendig for det legitime formål at lagre præferencer, som abonnenten eller brugeren ikke har anmodet om.
Statistikker
Den tekniske lagring eller adgang, der udelukkende anvendes til statistiske formål. Den tekniske lagring eller adgang, der udelukkende anvendes til anonyme statistiske formål. Uden en stævning, frivillig overholdelse fra din internetudbyders side eller yderligere optegnelser fra en tredjepart kan oplysninger, der er gemt eller hentet til dette formål alene, normalt ikke bruges til at identificere dig.
Marketing
Den tekniske lagring eller adgang er nødvendig for at oprette brugerprofiler med henblik på at sende reklamer eller for at spore brugeren på et websted eller på tværs af flere websteder med henblik på lignende markedsføringsformål.
Vælg muligheder Administrer tjenester Administrer {vendor_count} leverandører Læs mere om disse formål
Præferencer
{title} {title} {title}
  • Produktion
  • Podcasts
  • Viden
  • Om os
Inspirationsmøde
  • +45 60 20 70 80
  • kontakt@kontekstoglyd.dk
Linkedin