Widex

– en true crime-podcast til lancering af nyt produkt

Widex er en af verdens førende høreapparatproducenter. I forbindelse med lanceringen af deres nyeste model ønskede de at skabe begejstring om produktet internt blandt deres sælgere.

Derfor blev der udviklet en true crime-podcastserie i tre afsnit som en del af den samlede interne launch-kampagne. En spændingsopbyggende fortælling på engelsk, hvor produktets nye specifikationer blev fremhævet undervejs.

“Podcasten blev ekstremt godt modtaget af målgruppen, som følte, at det var en god og anderledes måde at blive klædt på til en lancering.

Samarbejdet var konstruktivt og i et godt tempo. Kontekst & Lyd var gode til at modtage feedback samt at levere et brugbart modspil, når det var passende.

Claus Høvelt
Global Education & Events Manager, Widex

Sådan bidrog Kontekst & Lyd

Projektet var et samarbejde mellem flere parter men med Kontekst & Lyd som projektansvarlig.

Vi stod for koordinering med underleverandører, hvor Jens Raunkjær Christensen og Dea Cisar udviklede en stærk fortælling, mens Kay Xander Mellish og Troy Hudson bidrog med voice-overs. Derefter sammensatte vi podcasten med speaks, lydeffekter og musik. Det hele foregik i tæt samarbejde med Widex.

Hør mere om samarbejdet

Vil du høre mere om forløbet, så kontakt os endelig:

60207080

 

kontakt@kontekstoglyd.dk

 

Kontekst & Lyd er et
podcastbureau med
speciale i at udvikle og 
producere podcasts til
virksomheder og organisationer.

Kontakt os

(+45) 6020 7080
kontakt@kontekstoglyd.dk

Adresse

Kontekst & Lyd
Gl. Kongevej 11, 4. sal
1610 København V

CVR-nr.: 38203649