Få flere besøg på hjemmesiden med content marketing

Vil I øge salget i jeres virksomhed? Så skab trafik til hjemmeside, Facebook og eventuelt andre online platforme med content marketing.

Der er flere måder at få flere kunder ind på jeres virksomheds online platforme, men eksperter på området er enige om, at content marketing giver mest valuta for pengene.

Faktisk kan en specialisering i content marketing betyde, at man har otte gange så meget trafik på sin hjemmeside i forhold til hjemmesider, der ikke fokuserer på content marketing.

Content marketing går ganske enkelt ud på at levere noget reelt indhold til jeres publikum – noget, de bliver klogere af. Dermed står denne type marketing i kontrast til traditionel markedsføring, som ofte går ud på at finde på catchy oneliners og anden ’tom snak’.

Karolines Køkken er content marketing

Da Mejeriforeningen i starten af 1960erne begyndte at udgive og uddele Karolines Køkken-kogebøgerne, lykkedes de med at skabe datidens svar på content marketing – og på den måde fik de kundernes opmærksomhed igen og igen med det samme produkt.

Det geniale ved Karoline-bøgerne er, at de skaber værdi for kunderne, der forføres af inspirationen til at lave mad, som bliver bedre af et skvæt fløde, en stor klat smør eller andre mejeriprodukter. Dermed køber kunderne varer i butikken, uden at nogen står og råber et eller andet fancy slogan ind i hovedet på dem.

“Konceptet med content marketing er kvalitet fremfor kvantitet”

Eksempler på content marketing-kategorier er:

Nyheder og blogindlæg

En blogsektion på hjemmesiden øger hjemmesidens SEO-værdi markant, hvilket betyder, at hjemmesiden klarer sig bedre i Google-søgninger – alfa og omega på dagens forbrugermarked. Sørg for at have unikt indhold med skarpe holdninger, gode guides og konkret viden til læserne. Og hold jer for guds skyld fra at kopiere andres indhold – det straffer Google hårdt!

Kundehistorier

Mund til mund-metoden. Præsentér jeres kunder for gennemarbejdede tekster, hvor jeres tidligere kunder fortæller om det gode produkt, I leverede til dem. Selvfølgelig med fokus på samtidig at få kommunikeret jeres budskaber til læserne. Forbrugere stoler i langt højere grad på andre forbrugere end på firmaers glitrede reklamer. Det kan I læse mere om i dette blogindlæg.

Video og podcasting

Produktion af podcast, video, foto og infografik gør jeres indhold på hjemmesiden meget mere interessant for forbrugeren. Konceptet med content marketing er kvalitet fremfor kvantitet, og her rammer overnævnte kreative platforme plet ved at give den besøgende noget lækkert og gennemarbejdet indhold.

 

Researchjournalistik

Originalt gennemarbejdede tekster med mange kilder og links giver både kliks og SEO-værdi. En større gennemresearchet artikel, hvor en større mængde data er blevet behandlet og bliver præsenteret på en læseværdig måde, er guf for læserne. Desuden belønner Googles algoritmer ”godt indhold” – deriblandt også gennemarbejdede, unikke tekster i SEO-kapløbet.

 

Content marketing – derfor!

  • Hjemmesider med godt content har 8 gange så mange besøgende på hjemmesiden. 
  • 91 % af forbrugerne er trætte af traditionelle og påtrængende reklamer – 81 % har lukket en browser eller forladt en hjemmeside pga. pop up-reklamer
  • Tendenser viser, at 75 % af de markedsføringsansvarlige øger budgettet til content marketing år for år.

Kilder: www.hubspot.com/marketing-statisticshttp://www.curata.com/blog/content-marketing-statistics-the-ultimate-list/