Sådan kan I bruge podcasts

Podcasts er et stærkt kommunikationsmiddel til at gå i dybden og skabe nærvær.

Brand jeres virksomhed

Med en podcast vælger I, hvem der skal være eksperter, og præcis hvad der skal kommunikeres. Brug podcast til at brande jeres virksomhed og få spredt jeres navn og produkter til nye modtagere. Hør, hvordan advokatfirmaet Delacour bruger podcasts til at brande sig selv som eksperter:

Forklar kompliceret stof

Forklar kompliceret stof på en appetitlig måde til medlemmerne eller kunderne. Podcasts er det perfekte medie til at gå i dybden med viden og information. Mød gynækolog Henrik Vittrup, som udfolder sin viden om celleforandringer i denne teaser:

w

Del information internt

Del information og viden med organisationen gennem lyd. Det kunne være, at det interne nyhedsbrev skulle udkomme som podcast, eller at oplæringen af nye medarbejdere bl.a. skulle foregå med podcasts. Eksempel: Forretningsmiljøet Symbion bruger podcast-serien ’iVærktøjskassen’ til at dele viden blandt de over 250 virksomheder, som er en del af netværket:

Dæk jeres event

Giv deltagerne et unikt produkt med hjem, som de kan genlytte, når det passer dem. Podcasting giver også mulighed for at dele de interessante pointer fra konferencen med folk, der ikke deltog og som indhold til jeres markedsføring. Eksempel: Hør en teaser fra Mødeindustriens Dag, hvor vi optog både oplæg og lavede testimonials med deltagerne:

Kontekst & Lyd er et
podcastbureau med
speciale i at udvikle og 
producere podcasts til
virksomheder og organisationer.

Kontakt os

(+45) 6020 7080
kontakt@kontekstoglyd.dk

Adresse

Kontekst & Lyd
Howitzvej 60, 1.
2000 Frederiksberg

CVR-nr.: 38203649